1402-02-17 01:59
516
0
84854
طی یکسال اخیر انجام شد؛

مراقبت مستمر بیش از ۵ هزار مادر باردار مشکوک به کرونا در گلستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مراقبت بیش از ۵ هزار مادر باردار مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش گلستان ما، موسی‌الرضا شبیهی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با برشمردن دستاوردهای سلامت پیرامون مادران باردار از سوی مرکز بهداشت استان گلستان اظهار کرد: بیش از ۵ هزار مادر باردار و زایمان کرده مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ و آنفلوانزا طی یکسال اخیر مراقبت شدند.

وی با اشاره به تجهيز و استانداردسازی ۳۰ کلاس آمادگی زايمان  در سال ۱۴۰۱ افزود: در حال حاضر ۸۵ کلاس آمادگی برای زايمان در مراکز جامع سلامت شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است که با همکاری ۱۲۴ مامای مربي دوره ديده فعال هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: مساعدت مالی برای مادران باردار بی‌بضاعت  به مبلغ ۲۵ میلیون ریال برای خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی از محل سهم ریاست دانشگاه بعنوان یک اقدام مداخله‌ای ابتکاری در استان انجام می‌شود.

شبیهی با اشاره به ضرورت مراقبت، پیگیری، واکسیناسیون مادران باردار توضیح داد:  پیگیری و رصد مستمر بیش از ۵ هزار مادر باردار و زایمان کرده مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ و آنفلوانزا در طی یکسال اخیر انجام گرفت.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.